Communicatiestrategie

Contentstrategie voor het gewenste resultaat

On- en offline zichtbaarheid – of het nou gaat om een folder, advertentie, website of een app. Succesvol communiceren begint bij relevante content. Veel ondernemers integreren nieuwe media in hun bestaande uitingen. Op het eerste gezicht meestal een mooie communicatiemix. Maar helaas, vaak zonder het gehoopte effect. Misschien omdat nieuwe kanalen soms simpelweg zijn toegevoegd aan het oude denken.

Wat is contentstrategie, en wat levert het mij op?

Contentstrategie maakt dat je interessante informatie op het juiste moment bij de goede persoon weet te brengen. En dat doe je door hiervoor de geschikte middelen en bijpassende vorm te kiezen. Ofwel; je bereikt je doel door vooraf goed na te denken over de stappen die hiervoor nodig zijn. Je bepaalt welke informatie nodig is om jouw doelgroep te raken en kiest daarbij de geschikte middelen (website, nieuwsbrief, e-mail een filmpje, app, social media en combinaties hiervan). Zorg ook dat effecten meetbaar zijn zodat je de vooraf bedachte stappen, kunt bijstellen als blijkt dat iets op een andere manier beter werkt.

Voordelen van werken met een goed opgebouwde contentstrategie:

  • je creëert overzicht en duidelijkheid
  • het verhoogt de kans om je doel te bereiken aanzienlijk
  • doelgericht communiceren wordt daarna eenvoudiger
  • de klant waar jij graag zaken mee doet, weet jou te vinden 
  • het gevoel ‘achter de feiten aan te hollen’ is voorbij
  • je vergroot jouw zakelijk succes en persoonlijk geluk

Een contentstrategie als levend document

Het is leuk om na te denken over een contentstrategie en heel nuttig om er een te hebben. Het is een ‘rode draad’, een handvat, een missie die je helpt op momenten dat je belangrijke keuzes moet maken. Contentstrategie gaat een stap verder – of beter gezegd: een stap terug ten opzichte van de bekende kwaliteitscirkel; ‘plan – do – check – act’. Voordat je aan de slag gaat, formuleer je nog steeds je doel, maar je denkt ook nadrukkelijker na over je doelgroep, en wat hen boeit. Wat heb je hen, in aansluiting daarop, te bieden? En welke middelen kiezen zij om dit te bemachtigen? Klaar? Nee, want de wereld verandert constant, dus je contentstrategie is een levend document en je stelt het bij waar nodig.

Verder praten over contentstrategie?

Mail of bel 06 290 585 93 voor kennismaking en een offerte op maat.